Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
Parametry produktu
Popis produktu
Bergamont Vitox 26 56 2017 - Naše kola pro děti mají všechny vlastnosti, které z něj skutečný bergamot dělají.Osvědčená geometrie,spolehlivé komponenty k tomu odpružená vidlice . Pro všechny malé s velkými plány.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
- kvaltini ram a vubec cela konstrukce
- na kole neni jediny noname dil (vse Shimano, Suntour, Tektro)
- na svou cenovou tridu velmi nizka hmotnost
- precizne zpracovane detaily
- u starsich verzi (Vitox 5.4 ci jine z let 14/15) nizka doprodejova cena (cca 6000-7000)
- pro nekoho bude 26" brano jako nevyhoda
- obute na jine plaste, nez ma byt dle katalogu
- sedacka nema rychloupinani
- pouze nejzakladnejsi pedaly
Kolo mam pouze kratce, proto mohu zatim smyslupne hodnotit pouze prvni dojmy a kvalitu provedeni.
U kola v teto cenove tride me nejvice prekvapila konstrukcni duslednost a velice dobre zpracovani. Pred koupi jsem prozkoumal a fyzicky shledl radu kandidatu na levne pouzitelne kolo - od levnejsich Olpranu, pres stredni cenovou kategorii ruznych retezcovych produkci, az po vyprodeje standardnich znacek z cykloobchodu - a mohu konstatovat, ze na zadnem z nich jsem se nestetkal s takovou preciznosti a duslednosti zpracovani, jakoz i cele konstrukce. To me u Bergamontu opravdu velmi mile prekvapilo, zejmena proto, ze se v pripade Vitoxu jedna o zastupce z nizsich modelovych rad. Cekal jsem, ze to bude nadprumer, ale ze bude rozdil tak markantni, to uz bylo na ramec mych ocekavani.
Ram je hlinkovy (dural 6061T6), hydroformni (tvarovany horkou olejovou lazni) - prvni vec, kterou se toto kolo zcela vymyka sve cenovce. Ram sice nema variabilni tlousku sten (je pouze single-butted), ale protoze je i tak o 1-2 kg lehci, nez je standard v teto cenove tride, beru to vice jako klad. V praxi to totiz znamena, ze trubky ramu nejsou kvuli uspore hmotnosti nikde zeslabovane, ale vsude jsou stejne tluste. To sice znamena mene hmotnostni uspory, ale zaroven take vice materialu = trvanlivosti. A u levnych kol opravdu vic duveruji vetsimu mnozstvi hmoty, nez leckdy velmi nezdarilym pokusum o levne karbonove napodobeniny ci jinym imitacim obdobnych odlehcovacich vyrobnich postupu. Hmotnost tohoto kola je i tak vynikajici, ve velikosti ramu L / 51 cm vazi krasnych 14.1 kg (realne prevazeno). Pro predstavu, velmi podobny, rovnez starsi a podobne vybaveny i naceneny model Outset model 2016 od Authoru vazi ve stejne (L) velikosti ramu hmotnosti 15,2 kg.
Predni odpuzena vidlice od Suntouru ma nadstandardni zdvih 100 mm a nastaveni tuhosti, zamykani uz nikoliv. Zkouseno na rozmlacenych asfaltkach i cestach s dirami v hloubce nekolika decimetru a chova se vyborne - pruzi tak akorat a predvidatelne. Na kole mimochodem neni zadny noname dil, vse bud Suntour nebo Shimano (prevody), Tektro (brzdy). Vlastni komponenty BGM (predstavec, riditka, naboje, atd.) pusobi absolutne kvalitnim dojmem, at uz jde o neosizenost materialu nebo jejich povrchove zpracovani.
Vyrobce si vyhral take s detaily. Z nich me nejvic potesila pridana pricna spojka mezi sedlovou tyci a ramem, zesileni v tomto namahanem miste je vitana vec. Sedlo jsem uz zminoval vyse, nechybi samozrejme predvrtane otvory pro drzak lahve, pumpicky, atd. Kdyz uz zminuji sedlo - ackoliv vypadalo dobre (slozeno z vice materialu ruzne tvrdosti), uz jsem rovnou objednaval take gelovy potah na sedlo, nebot v teto cene jsem necekal, ze to bude pouzitelne. Opak je pravdou, sedlo je vynikajici, vymena za lepsi ani zadny potah nejsou potreba (a to jsem na kole nesedel patnact let, tzn. vyssi predpoklad pro nekomfort a otlaky z uzsi sedacky). Pokud bych mel rici alespon nejakou vyhradu, tak snad pedaly - jedna se o nejobycejnejsi, celoplastove, ultralevne cinske Wellgo. A take vyskove nastavovani sedacky by mohlo byt pres rychloupinani a ne pres inbus. A abych nezapomnel, dle katalogu ma byt kolo obute na plastich Schwalbe Smart Sam, ovsem vsechny kusy, ktere jsem mel moznost na prodejne videt, byly obute na Impac Ridgepac. Ale krome vzhledu to neni podstatne, oboje jsou levne zakladni plaste a spotrebni material.
Celkove opravdu nemam co podstatneho vytknout, v dane konstrukcni jednoduchosti je vse zvoleno vyborne a nemene kvalitne vyrobeno a sestaveno. S ohledem na cenu (lze je poridit hodne pod deset tisic korun) je to opravdu velmi pozitivni prekvapeni a zkusebni jizdy to pouze potvrdily (hodnoceni po ujeti 1000-2000 km doplnim pripadne pozdeji).
Poznamka k hodnoceni 100% - tyka se pri koupi v pomeru cena-hodnota ve vyse psane cenove hladine (obvykle doprodej rok ci vice starych modelu nebo ruzne akce), pri koupi za beznou katalogovu cenu by to bylo 80% (v cene ~ 10-11 000 uz je konkurence vetsi, ale vzhledem ke kvalite zpracovani z toho i tak vychazi toto kolo velmi dobre). Doporucuji samozrejme divat se postarsich verzich (2014-2015), nejen kvuli cene, ale i proto, ze novejsi uz maji nektere komponenty blize urovni konkurence z dane cenove hladiny a narozdil od starsich verzi Vitoxu uz tolik ze sve (nizke) ceny nevyboucuji.
Co v kazdem pripade plati je, ze pro me doposud ne moc znama znacka Bergamont hodne prekvapila tim, jak v nizkych cenach (o nichz mimochodem rada lidi tvrdi, ze se v ni neda koupit nic nez smejd) disponuje prinejmensim vyrobnimi postupy a parametry,, vidanyni obvykle az u nasobne drazsich kol (napr. hydroformovany duralovy ram, nizke celkove hmotnosti, neosizena konstrukce a soldini vlastni komponenty na tech par mistech, kde nejsou pouzity znackove). Takze pokud jste ohledne teto znacky podobne nejisti, jako jsem byl pred koupi ja, usetrim vam starosti - nic kvalitnejsiho jsem v danych cenovych hladinach nenasel a kvalita zde rozhodne je, a to v mire u jinych levnych kol nebyvale.