Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v VELOSPORT
- cena
Parametry produktu
Popis produktu
SCOTT Spark 960 je vybaven super lehkým duralovým rámem a možností uzamčení jak vidlice, tak zadního tlumiče technologií TwinLoc. Lehké a odolné kolo za skvělou cenu a s totožnou geometrií rámu jako karbonové varianty.
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI
Hliníkový SL rám Spark
Vidlice Rock Shox, zdvih 120 mm
Tlumič X-Fusion Nude, TwinLoc Remote
Shimano SLX / Deore, 20 rychlostí
Diskové brzdy Shimano
Ráfky Syncros X-25 TR
Pláště Maxxis Forekaster
Teleskopická sedlovka a komponenty Syncros
S
M
L
XL
A
HEAD TUBE ANGLE 67.2 ° 67.2 ° 67.2 ° 67.2 °
B
HEAD TUBE LENGTH 95.0 MM 3.7 IN 95.0 MM 3.7 IN 105.0 MM 4.1 IN 115.0 MM 4.5 IN
C
TOP TUBE HORIZONTAL 575.0 MM 22.6 IN 605.0 MM 23.8 IN 635.0 MM 25.0 IN 655.0 MM 25.8 IN
D
STANDOVER HEIGHT 738.0 MM 29.1 IN 746.0 MM 29.4 IN 760.0 MM 29.9 IN 778.0 MM 30.6 IN
E
- BB OFFSET
- 43.0 MM
- 1.7 IN
- 43.0 MM
- 1.7 IN
- 43.0 MM
- 1.7 IN
- 43.0 MM
- 1.7 IN
F
BB HEIGHT 327.0 MM 12.9 IN 327.0 MM 12.9 IN 327.0 MM 12.9 IN 327.0 MM 12.9 IN
G
WHEEL BASE 1,121.6 MM 44.2 IN 1,151.6 MM 45.3 IN 1,182.8 MM 46.6 IN 1,203.9 MM 47.4 IN
H
BB CENTER TO TOPTUBE CENTER 345.0 MM 13.6 IN 375.0 MM 14.8 IN 425.0 MM 16.7 IN 475.0 MM 18.7 IN
I
BB CENTER TO TOP OF SEATTUBE 410.0 MM 16.1 IN 440.0 MM 17.3 IN 490.0 MM 19.3 IN 540.0 MM 21.3 IN
J
SEAT ANGLE 73.8 ° 73.8 ° 73.8 ° 73.8 °
K
CHAINSTAY 438.0 MM 17.2 IN 438.0 MM 17.2 IN 438.0 MM 17.2 IN 438.0 MM 17.2 IN
L
REACH 402.7 MM 15.9 IN 432.7 MM 17.0 IN 460.0 MM 18.1 IN 477.3 MM 18.8 IN
M
STACK 593.1 MM 23.4 IN 593.1 MM 23.4 IN 602.4 MM 23.7 IN 611.6 MM 24.1 IN
N
STEM LENGTH 50.0 MM 2.0 IN 60.0 MM 2.4 IN 70.0 MM 2.8 IN 80.0 MM 3.1 IN
TRAIL 100.2 MM 3.9 IN 100.2 MM 3.9 IN 100.2 MM 3.9 IN 100.2 MM 3.9 IN
TECHNOLOGIE BOOST
Boost je nový standard náboje a pohonu kola vyvinutá značkou SRAM. Boost je konstruován kolem širšího zadního a předního náboje a z důvodu širšího rozpěrného úhlu mezi dráty mohou být kola ve výsledku tužší. U zadních nábojů Boost 148 se příruba na obou koncích posouvá o 3mm dál.
Boost je koncipován jako komplexní systém a výkon pohonu jím nijak netrpí. Přestože jsou náboje Boost širší o 3mm na každém konci, Q-faktor zůstává stejný, protože kliky systému Boost používají převodníky adekvátně usazeny o 3 mm dál směrem ven a zajišťují tak požadovanou dráhu řetězu. Kliky Boost se můžou použít pouze v kombinaci se 148 mm nábojem. Šířka předního náboje se zvýšila o 10 mm na celkových 110 mm. Největším přínosem technologie Boost je vyšší tuhost kol a zvětšená oblast pro průchod větších pneumatik rámem. S našimi koly jsme chtěli překonat základní standardy a optimalizací designu rámu a geometrie využít veškeré výhody této technologie. Posun převodníku o 3 mm vně zvětšuje oblast průchodu pneumatiky zadní stavbou i průřez jejích trubek. Následně se v této oblasti rámu zvýšila tuhost. Díky širším možnostem pozice zadního kola může být rámová geometrie přizpůsobena. Zadní stavba se může zkrátit a kolo proměnit ve hbitější stroj.
ASYMETRICKÝ DESIGN
Při pohledu shora jsou spodní rámová trubka modelu Spark a vahadlo zcela zjevně umístěny vůči sobě asymetricky. Karbonová vlákna dosahují svého největšího potenciálu, pokud se aplikují v hladkých přímých liniích. Pozice tlumiče mírně vychýlená vlevo umožňuje kontinuální strukturu od spodní rámové trubky přes tlumič k hlavnímu čepu.
KOLA V ROZMĚRU 29"
Nejnápadnějším znakem 29” kol je lepší valivost. Velká kola se snadno odvalují přes zákeřné kořeny a kamenité úseky a jízda v takových podmínkách je tedy lépe zvladatelná. Lepší trakce je dalším zásadním faktorem při porovnávání s rozměrem 26”, protože plocha kontaktu pneumatiky s terénem je větší.
- Nejlepší valivost
- Vyšší hybnost
- Maximální přilnavost
- Největší stabilita na snadných tratích
- Nejnižší zatížení odpružení
- Vhodná pro větší rámy
- Stabilnější v dlouhých zatáčkách
ROCKER LINK
Karbonové vahadlo u Sparku je lisované. Je o 37g lehčí než jeho hliníkový ekvivalent a o polovinu lehčí než u předchozího modelu Spark. Tím, že je vahadlo vyrobeno ze dvou kusů, mohl být nadbytečný materiál z jeho vnitřku odstraněn, aniž by došlo ke snížení tuhosti.
KONSTRUKCE TRUNNION
Tlumič Metric v nové standardní velikosti montujeme způsobem Trunnion. Tělo tlumiče se nyní nachází mezi dvěma níže položenými upevňovacími šrouby, což znamená, že tlumič má větší zdvih při kratší délce. Zdvih se u 165 mm tlumiče zvýšil z 38 mm na 40/45 mm. Standardní Trunnion přináší také konstrukční výhody. Kratší tlumič je umístěn těsně u sedlové trubky, aby byl zaintegrován co nejkompaktněji. Podařilo se zkonstruovat nenápadné, ale tuhé přepákování, lehčí než kdy před tím. Díky konstrukci uchycení Trunnion je horní rámová trubka prohnutější a její pozice velmi nízko. Celoodpružený rám je skvěle kompaktní s možností připevnit jak malý, tak velký košík na lahev.
TLUMIČ TRUNNION
Kolekce Spark používá tlumič o délce 165 mm jako u předchozího Sparku 900 (náš nejkratší tlumič), který vykonává až o 7 mm větší zdvih. Všechny modely Spark RC a většina modelů Spark a Spark Plus používají tlumič FOX Nude, speciálně vyrobený pro SCOTT:
- 165 mm tlumič Metric Trunnion
- 40 mm (100 mm zdvih u řady RC Spark) vs. 38 mm (starý Spark)
- 45 mm (120 mm zdvih u řady Spark)
Tím, že jsme tlumič Trunnion otočili vzhůru nohama, jej můžeme plně integrovat do rámu a získat tak několik výhod. Vzhledem k tomu, že uchycení Trunnion má stejnou šířku jako spodní rámová trubka a hlavní čep, je tato oblast designově čistá. Díky omezenému počtu kontaktních ploch a rušivých prvků může být karbonová struktura souvislá a tedy efektivnější. Zásluhou karbonu přidaného k zesílení oblasti uchycení tlumiče je spojení mezi spodní rámovou trubkou, hlavním čepem a středovým složením také tužší.
Obrácený tlumič snižuje těžiště rámu a přispívá k větší stabilitě kola a příjemnějšího pocitu z jízdy. Píst tlumiče je odlehčený, protože práci odvádí právě tato lehčí část, která je spojená s vahadlem, nikoli těžší tělo tlumiče – systém odpružení tak může na nárazy reagovat rychleji. Kabely našeho ovladače TwinLoc mohou být nerušeně vedeny spodní rámovou trubkou.
SYSTÉM TLUMENÍ TWINLOC
Pomocí technologie TwinLoc může jezdec snadno, účinně a kompletně ovládat rám, vidlici a tlumič jako jeden systém. Proč je to důležité? Správně nastavené kolo se zdvihem 150 mm se zanoří víc (má větší sag) než kolo se zdvihem 130 mm. Větší zdvih znamená větší zábavu při jízdě a lépe zvládnuté sjezdy, na druhou stranu má větší sag negativní dopad na geometrii kola a výkon při stoupání. Právě tady rozhoduje TwinLoc.
TwinLoc umí ovlivnit efekt zanoření několika způsoby. Zatímco většina systémů pouze zvyšuje nízkorychlostní kompresi z důvodu vyšší účinnosti při šlapání, TwinLoc nám umožňuje nejen změnit kompresi při stlačování tlumiče, ale zároveň i pružinovou křivku a tlumení odskoku, čímž dynamicky změní geometrii kola. V režimu Trail je tlumič nejen tužší, ale má i výrazně omezený zdvih. Jízdní pozice je vyšší, úhel sedlové trubky ostřejší, kolo se stává celkově hbitější. Technologie nabízí také třetí, plně uzamčený režim vhodný ke zdolání stoupání tím nejúčinnějším možným způsobem.
Tato unikátní nastavení optimalizují geometrii na stoupání, dokonce i u kol s větším zdvihem. Umíme odstranit „efekt velkého zdvihu“, který může ubrat účinnost při šlapání, ale o jízdu z kopce s plnou parádou 150 mm zdvihu vás nepřipravíme. Počínaje závodním nastavením, přes rychlý výjezd o polední pauze až po trailovou vyjížďku po práci, je možnost přepínat mezi jednotlivými režimy, v závislosti na profilu terénu, pouhým stlačením páčky naprosto rozhodující - jízda je rychlejší a vy si ji zatraceně dobře užijete.
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
, zakoupeno v VELOSPORT
- cena