Popis produktu
Parametry produktu
Recenze
, zakoupeno v RAMALA-ŠILHAVÝ
Zatím jsem jej nemohl dostatečně vyzkoušet.
Parametry produktu
Popis produktu
Author Duplex 2014 bílá
Městské kolo Author skládačka DUPLEX s rámem alloy 7005 folding, vidlicí DAHON Slipstream alloy 7005, brzdami KINETIX SpeedStop.
Moderní skládací kolo připomíná legendární „předlistopadové skládačky“ jen svým názvem, protože je to ve všech detailech promyšlený a maximálně efektivní společník. Jezdíte do zaměstnání vlakem a potřebujete se přepravit k nádraží? Nemáte doma dostatek prostoru, ale chcete mít kolo pro občasnou projížďku? Nebo si snad chcete vzít na dovolenou dvě kola do kufru vašeho malého auta? Skládačka je odpovědí na všechny tyto otázky.
RÁM alloy 7005 folding
PŘEDNÍ VIDLICE
DAHON Slipstream alloy 7005
HLAVOVÉ SLOŽENÍ
DAHON Fusion+
PŘEVODNÍK
KINETIX Supra 53 teeth 170 mm cranks
STŘEDOVÉ SLOŽENÍ
VP COMP. cartridge
PŘESMYKAČ -
MĚNIČ
SRAM X7
ŘAZENÍ
SRAM MRX Comp (9)
VÍCEKOLEČKO
SUNRACE 11-34 (9)
ŘETĚZ
KMC Z9200
NÁBOJE
KINETIX Comp 28 holes
BRZDY
KINETIX SpeedStop
BRZDOVÉ PÁKY
AVID FR5
PŘEDNÍ RÁFEK
KINETIX Comp 20" 28 holes
ZADNÍ RÁFEK
KINETIX Comp 20" 28 holes
PAPRSKY black steel ocel 2.0 mm
PŘEDNÍ PLÁŠŤ
SCHWALBE Kojak 20" x 1.35"
ZADNÍ PLÁŠŤ
SCHWALBE Kojak 20" x 1.35"
PEDÁLY resin folding
ŘÍDÍTKA
KINETIX Comp
DRŽÁTKA / OMOTÁVKA
BILOGIC Arx
PŘEDSTAVEC
DAHON Radius V fixed
SEDLOVKA
KORE I-Beam
OBJÍMKA
DAHON Covert
PODSEDLOVÝ ŠROUB
DAHON Covert
SEDLO
KORE XCF
POČET RYCHLOSTÍ 9
HMOTNOST (kg) 10,1Kg / M
Chybí či je nepravdivý některý důležitý parametr? Uvedené informace jsou pouze orientační, před zakoupením ve vybraném obchodě doporučujeme ověřit, že prodávaný model má klíčové vlastnosti dle vašich požadavků. I když se snažíme o maximální přesnost informací, bohužel nemůžeme zaručit jeho 100% správnost. Ceny produktů jsou uváděny včetně DPH.
Hodnocení produktu
- Po dvou letech intenzivního provozu vesměs bez problémů
- Celkově skvěle zkonstruovaný stroj
- Nekvalitní šlapky - po necelém roce se komplet rozpadly...
- Dlouhodobý svižný provoz na špatných cestách + 85kg jezdce = sem tam praskne drát zadního kola...
K mé předchozí recenzi ještě přidávám zkušenost po více jak 2 letech intenzivního provozu.
Předně jsem překvapen, že vesměs všechno bez problémů funguje, měním jen spotřební materiál (špalky, řetěz, sem tam nějaký ten drát). Spíše z rozmaru jsem pak vyměnil i pneumatiky a to za Schwalbe Marathon - doporučuji, kolo je na nich mnohem pohodlnější, díky větší šířce (1,50) i jistější. Navíc se s nimi dá i na polní cestu. Když jim dáte maximální tlak, tj. 7 barů, jsou pak snad i rychlejší než původní Kojaky...
Přehazovačka, kterou jsem kritizoval, si nakonec po čase sedla a s trochou citu funguje přesně tak, jak má.
Jediné, co se mi zcela rozpadlo, byly šlapky - kombinace plastu a kovu v podání Authoru prostě nefunguje. Ale koupil jsem si za cca 300 celokovové sklápěcí a problém byl vyřešen...
Také mi postupně prasklo několik drátů zadního kola - Pražská dlažba, sem tam polní cesta v kombinaci s mými 85kg a neochotou snižovat na horších cestách tempo - to vše tomu asi dalo pořádnou čočku... Pro mě však nic zásadního - s jedním prasklým drátem se bez problémů dojede, doma to vyměním za 5 minut (není třeba sundavat pneu) a jsou to korunové položky. Nicméně doporučuji měnit za klasické stříbrné dráty - přestože by měly mít stejný průměr, přijdou mi nepatrně masivnější a těžší než ty původní černé - asi do průměru počítají i tu černou barvu... :) Design tím trochu utrpí, ale z již vyměněných mi zatím nepraskl ani jeden...
Jinak ložiska v pohodě, skládací mechanismy bez problémů, vše bez vůlí...
Celkově mohu toto kolo 100% doporučit, poměr cena/výkon je perfektní, jezdí se na něm skvěle a těch pár věcí, co jsem musel v průběhu času řešit, byly opravdu prkotiny za pár korun, dost možná způsobené poměrně drsnými provozními podmínkami..., zakoupeno v RAMALA-ŠILHAVÝ
Zatím jsem jej nemohl dostatečně vyzkoušet.
- cena / výkon
- 9 rychlostí
- nízká hmotnost (cca 11 kg)
- design
- výborné brzdy
- ovladatelnost
- kvalitní "hardware" (rám, sedlovka, ...)
- úzké gumy (1.35'') - do města mohou být problematické
- nutno dovybavit (blatníky, světla, případně nosič)
- pevný představec, který nelze výškově nastavit, což nemusí vyhovovat každému
- trochu nepřesná přehazovačka - chce to hodně trpělivosti při seřizování a trochu citu při řazení
Je to moje první skládačka a zatím jsem z ní nadšen. Po designové stránce v této kategorii podle mě vypadá opravdu dobře. Rozhodně lépe, než jiná skládací kola okolo 10 000kč.
Je trochu těžší, než uvádí výrobce (něco málo přes 11 kg), nicméně i tak je to v porovnání s konkurencí poměrně lehké kolo. Složit se dá v pohodě ani ne do půl minuty do rozměrů cca 85x65x33 cm. Na rámu jsou veškeré možné otvory pro dovybavení blatníky, zadním nosičem či nosičem na lahev. Stojan už na kole je zamontován. Veškeré skládací mechanismy působí bytelně a zběžně to vypadá, že jsou zde různé šroubky pro seřizování vůlí, které by časem mohly vzniknout.
Ovladatelnost je výborná stejně jako brzdy, vcelku v pohodě se dá uhánět třicítkou, aniž by člověk měl pocit, že je kolo nějak zvlášť nestabilní, i když o moc rychleji už bych to asi nezkoušel. Oproti klasickému kolu se samozřejmě chová trochu jinak, ale na to si člověk rychle zvykne. Tuhost rámu je slušná, i když zde je opravdu znát, že je to skládačka a ne klasické kolo, ale čekal jsem to daleko horší.
Gumy jsou hladké a úzké (1.35'') a mohou se foukat až na 6,5 bar, takže to na nich opravdu jede, ale na proplétání se centrem po rozbité dlažbě a přes tramvajové koleje by to chtělo asi širší pláště a menší tlak. Pokud by Vás ale mělo odradit jen toto, není nic jednoduššího než si za pár stovek koupit jiné. Na běžných dlažebních kostkách se jet dá, i když kdovíjaký komfort to není - Paříž-Roubaix bych na tom asi jet nechtěl.
Přehazovačka (systém grip shift) - asi nejslabší článek celého kola - nepůsobí nejpřesnějším dojmem, ale nakonec se mi ji podařilo nějak seřídit a s trochou citu dělá, co chci. Nicméně 9 převodů je na skládačku super a do kopcovité Prahy se opravdu hodí.
Pro běžné městské použití je nutné dokoupit osvětlení a blatníky. Sedlo ujde, sedlovka má v sobě vyrytou rysku s čísly, takže není problém ji při skládání vrátit přesně do osvědčené polohy. Na mých 181 cm dostatečné dlouhá se slušnou rezervou.
Závěrem tedy nezbývá než (s přihlédnutím k výše zmíněnému) doporučit všem zájemcům o městkou skládačku, kterým větší skladnost a prestiž Bromptonu nestojí za trojnásobek ceny a zároveň nechtějí experimentovat s kvalitou pochybných kol za 5000.